fredag 7. mars 2008

Sommerferien er over

Beklageligvis ble det en lang sommerferie, men nå kan jeg bekrefte at det vil bli presentert nye duplikat-oppgaver med jevne mellomrom. Grunnen til den lange pausen har vært laber respons, men plutselig har bloggen begynt å få tilbakemeldinger og økt besøk, så derfor forsøker jeg igjen. Jeg vil ikke love å komme med nye oppgaver hver uke før jeg har en ganske stabil lesermasse, men jeg skal i hvert fall legge ut nye oppgaver når jeg mener jeg har fått nok tilbakemeldinger.

Jeg anbefaler dere å forsøke Ordspill, som er Norges første Scrabble-dataspill. Utgiver er Aftenposten, som har fått tilgang til fullformsordboka som Bokmålsordboka er basert på. Kort tid etter lansering er det i skrivende stund 198 spillere innom, så Ordspill har utvilsomt blitt et viktig bidrag for norsk Scrabble. Og sannelig har de truffet godt med navnet også.

Fullformsordboka er en liste med samtlige ord med bøyninger i Bokmålsordboka. Den er tilgjengelig for nedlastning gjennom en såkalt GPL-lisens, og det betyr at vi straks kan ha en fullverdig norsk Scrabble-ordbok tilgjengelig. Vent og se!

Ingen kommentarer: